הרזיה באופן בריא – תכנון ה"יום שאחרי"

יום ראשון הגיע והתחלנו דיאטה. אכלנו לפי התפריט והקפדנו על כל מה שהתבקשנו לעשות. שמרנו על כל הכללים ובסופו של תהליך הצלחנו לרדת במשקל.

אז למה שוב פעם עלינו? למה אנחנו מוצאים עצמנו שוב ושוב בנקודת ההתחלה?

 

התשובה לכך אינה פשוטה ויש הרבה סיבות והרבה הסברים והראיה לכך היא כמות השיטות והמספר האינסופי של מציעי הפתרונות.

 

אחת התשובות, בעיני, לשאלה היא חוסר תכנון של ה"יום שאחרי". בדרך כלל אנחנו מצליחים במשימות כאשר אנו מתכננים אותן, ובעיקר כאשר אנו מתכננים להצליח. תכננו להתחיל ביום ראשון ואכן הצלחנו – התחלנו. תכננו גם להצליח בתהליך. הקדשנו לזה מחשבה. תכננו שנתמיד. בחרנו תאריך התחלה כזה שיתאים לתוכניות אחרות שלנו. קנינו מזונות מתאימים הביתה וסילקנו את אלו שיכשילו אותנו. עשינו את המקסימום שיכולנו כדי לא להיכשל תוך כדי תהליך הדיאטה.

אבל האם זכרנו לתכנן מה נעשה כשנרזה. תכננו להגיע למשקל היעד שלנו. האם זכרנו לחשוב מה נעשה כשנגיע אליו? אולי דמיינו איך נראה, מה יגידו לנו, איזה בגדים נקנה אבל האם זכרנו לתכנן מה נאכל? מה נעשה באירועים? איך נתמודד עם פיתויים? מה נעשה אחרי חריגה משמעותית בכמות ובסוג המזון? מה נעשה אם יביאו עוגה לעבודה? מה נעשה בטיול לחו"ל? מה נעשה עם החיים האמיתיים? 

האם זכרנו לתכנן איך נשמר את ההישג עליו עבדנו כל כך קשה? 

לעיתים קרובות, בתהליך הרזיה, אנחנו לא זוכרים להתכונן ל"יום שאחרי". אנו מתכוננים היטב לתהליך אבל שוכחים ששאר החיים שלנו מחכים לנו  בסוף התהליך. החיים האמיתיים, לא אלה של הדיאטה. 
היזכרו באירועים בחייכם אותם תיכננתם. מתי יותר הצלחתם להתמודד עם דברים לא צפויים? האם לא היה יותר פשוט כאשר תיכננתם מה תעשו אם יקרה דבר מה בלתי צפוי? נכון, מן הסתם, התגברתם פעמים רבות על מכשולים גם כאשר לא התכוננתם אליהם. אבל מה יותר קל? מתי זה הולך יותר חלק? מה דורש פחות אנרגיה? מה מבטיח יותר הצלחה? 
אמרו חכמים: "סוף מעשה, במחשבה תחילה". אם תסתכלו על אנשים מצליחים, בכל תחום, תשימו לב שאלו אנשים שמתכננים להצליח ובמקביל מתכננים פתרונות ללא צפוי. ברור שיש אנשים שמצליחים גם ללא תכנון מקיף ומדוקדק. אבל אז בדרך כלל זוהי הצלחה מקרית. הצליח להם. האם הם יידעו לחזור על ההצלחה הזו בשנית? בשלישית? כל החיים? לא בטוח. 

תהליך הרזיה הוא תהליך זמני. אחרי ההרזיה, כל החיים לפנינו, פשוטו כמשמעו. 
בעיני, אחת הסיבות העיקריות לעליה מחודשת במשקל לאחר דיאטה היא חוסר התייחסות ל"יום שאחרי". 

(אה, כן, לתכנן לרדת על המבורגר עם צ'יפס לא נחשב לעשות הכנות לשמירה על התוצאות ....)

 

תכננו את ה"לפני", תכננו את ה"התחלה", תכננו את ה"תוך כדי" אבל הכי הכי חשוב התכוננו ל"אחרי" – כי הרי "האחרי" הוא התקופה שבאמת חשובה בכל התהליך.

אל תתייחסו לתהליך ההרזיה כאל תהליך זמני. תהליכים זמניים מביאים לפתרונות זמניים. אם אתם רוצים פתרון ארוך טווח, התייחסו לכל התהליך כאל תהליך ארוך טווח והתכוננו אליו בהתאם ולכן כאשר אתם בוחרים בשיטת הרזיה זכרו לקחת גם שיקול זה בחשבון ובחרו שיטה הבנויה כך שהיא מכינה אתכם ל"יום שאחרי" ולכל הימים שאחרי "היום שאחרי".

 

לפרטים נוספים אודות הטיפול המתאים לכם פנו אלי באמצעות דף צור קשר