הרזיה באופן בריא – לא על הקלוריה לבדה

בדרך כלל ספירת קלוריות היא שם נרדף לדיאטות. אלופי הדיאטות שביננו יודעים לדקלם לנו בעל פה את כמות הקלוריות שבכל מנה ומנה גם אם תעירו אותם באמצע הלילה. כל ארוחה וכל ביס עוברים אצלם דרך פילטר הקלוריות וחישובי הכמויות.

 

אבל האם ספירת קלוריות היא המדד היחיד בו צריך להשתמש כדי להחליט האם מזון זה או אחר ראוי להיכנס אל פינו? מה עם איכות המזון? מה עם יכולת המזון להשביע אותנו? מה עם התרומה התזונתית? מה עם התרומה לחיוניות שלנו?

בואו ניקח דוגמא. קפה ומאפה. קפה עם חלב 0% שומן וסוכרזית + מאפה קטן. הרבה קלוריות? ממש לא. משמין? בטווח הארוך, בפירוש כן ועוד מעט נבין למה. בקפה ומאפה אין שום ערך תזונתי. בחלב 0% שומן אין אמנם שומן אבל גם אין ויטמינים חשובים שנמצאים בשומן החלב. סוכרזית היא חומר סינטטי הידוע כמסרטן והמאפה ניתן להניח די בוודאות מכיל שומנים מוקשים שהגוף שלנו לא יודע בדיוק מה לעשות איתם.

 

יכול להיות שבטווח המיידי הארוחה הזו השביעה אותנו אבל הגוף שלנו לא טיפש והוא יודע לדרוש את מה שחסכנו ממנו ולכן ישלח אותנו למקרר להביא לו אוכל אמיתי. אם גם בפעם הבאה לא נספק לו את מה שבקש נמצא עצמנו שוב ושוב מול המקרר. נשמע מוכר?

במילים אחרות כל עוד נאכל מזון ריק שאינו מכיל רכיבים תזונתיים חיוניים נמצא עצמנו אוכלים יתר על המידה. מזון בעל ערך תזונתי גבוה הוא גם מזון שמשביע יותר.

לכן, בעיני ספירת קלוריות היא הקריטריון הפחות חשוב כאשר בונים תפריט הרזיה. תזונה מאוזנת, נכונה, טבעית ובריאה היא מדד הרבה יותר חשוב. אל תטעו, בודאי שלכמות אותה אנחנו מכניסים לפה יש חשיבות, כי מה לעשות, מרזים ממה שלא אוכלים ולא ממה שכן אוכליםאבל עוד לפני הקלוריות יש חשיבות הרבה יותר גדולה לסוג המזון ואיכותו התזונתית.


תהליך הרזיה כפי שאני תופסת אותו אמור להקנות הרגלי אכילה נכונים כך שגם בתום התהליך נוכל להמשיך לשמור לא רק על המשקל אלא על הבריאות והחיוניות. (אתם מוזמנים לקרא כאן באתר את המאמר על "תכנון היום שאחרי").

כאשר הבריאות שלנו והחיוניות שלנו היא המטרה ושמירת משקל תקין היא אחד האמצעים כדי להגיע אליהם, ספירת קלוריות אינה יכולה להיות המדד בו נשתמש לקביעת התפריט.

 

לפרטים נוספים אודות הטיפול המתאים לכם פנו אלי באמצעות דף צור קשר